luni, 18 septembrie 2017

Cappadocia

Dintotdeauna mi-am dorit sa vad Cappadocia.Bine..cel putin de cand stiu ca exista.Cappadocia si Pamukkale erau primele destinatii din Turcia de pe lista mea.In Pamukkale nu am ajuns, cum de altfel nici in Cappadocia nu ma asteptam sa ajung anul asta pentru ca planuiam o escapada calumea in cele doua orase, la anul.Dar cand am observat, eu si sotul meu, ca acum ar fi perfect sa dam o fuga avand si treburi/vizite in alte orase apropiate am zis ca nu putem rata ocazia.

Cappadocia sau Kapadokya, cum mai este denumita, si care insemna "regiunea(tara) cailor frumosi" [cred ca 6 😁] este o regiune fascinanta pentru care, responsabila a fost natura si eruptia unor vulcani, acum multi, multi ani.De-a lungul timpului, dupa depunerile de lava si roca vulcanica, vantul, ploaia si nisipul au avut grija sa formeze aceste formatiuni geologice, stanci in forme ciudate asemanatoare ciupercilor sau unor stupuri imense de albine, pe care oamenii le-au scobit reusind sa isi creeze astfel locuinte.
Dar Cappadocia nu inseamna numai stanci ciudate desi doar ele dau un aspect destul de unic zonei, regiunea geme de istorie, orase subterane, foarte multe biserici, intreaga regiune are o atmosfera de poveste.Si ca toata aceasta atmosfera de poveste sa fie intregita, deasupra Cappadociei zboara in fiecare dimineata, in momentul rasaritului, baloane. Da! Stiu! De vis!
Ca zona, Cappadocia inseamna Göreme, Uçhisar, Ortahisar, Avanos, Ürgüp, Nevşehir şi alte cateva statiuni.Noi am trecut prin Avanos, Ürgüp si Göreme si l-am ales pe cel din urma.Este cel mai frumos, este o mica statiune incarcata de o atmosfera deosebita.Celelalte sunt mult prea moderne.
La o prima vedere ati putea spune ca nu e cine stie ce insa pe parcurs veti fi uimiti cate pot sa ascunda aceste zone.Asa cum am spus mai sus exista intregi orase subterane pe care le puteti vizita, foarte, foarte multe biserici si cateva manastiri fiind locul in care au trait primii crestini, ateliere de ceramica, muzeul in aer liber Goreme care este patrimoniu UNESCO, puteti explora zona prin plimbari cu atv-ul, calarie, plimbari cu camila (desi folosirea animalelor in scopuri turistice nu ma da pe spate) si bineinteles plimbarile matinale cu balonul.
Balon cu care noi nu am zburat apropo, am stat doua zile si o noapte si am ales sa zburam data viitoare, planuiesc sa mai merg de cel putin 4-5 ori in Cappadocia.

Ar fi multe de spus, de povestit, multe informatii dar nefiind blog de travel am zis ca e suficient cat sa va dati seama cam ce se petrece pe acolo si despre ce este vorba cu aceasta minunatie ce se cheama Cappadocia.
Noi am ajuns in zona in jur de ora 15:30 si am mers sa vedem cateva hoteluri pe care le cautasem pe drum( desi sunt fascinata de mult timp nu am vrut sa caut detalii din timp asa ca a fost totul spontan), poti alege din hotelurile mai de la baza, normale sau poti opta pentru cave hotels, cele de mai sus, construite in stancile acelea comice de care va vorbeam.Si carora turcii le spun Peri bacaları, un nume care mie imi place foarte tare si ma amuza, tradus ar insemna "hornurile zanelor", probabil referindu-se la faptul ca stancile se aseamana cu niste hornuri de fum si ca locul pare magic.
Dar sa revenim, ne-am cazat la Divan cave house, un hotel foarte dragut in stanca, camera foarte deosebita ne-a dat impresia ca locuim intr-o pestera.
Am iesit sa mancam, specialitatea zonei fiind testi kebap, un ghiveci cu carne gatit intrun vas de lut pe care il deschide(sparge) la masa.Foarte, foarte bun.Mai recomand si saç kavurma. Ca restaurant am ales Cappadocian cuisine, recomand.
Apoi am mers putin sa cunoastem zona, sa ma holbez eu la suveniruri, ador sa fac asta, ne-am plimbat pana seara cand am ajuns pe dealurile din Goreme de unde am putut vedea tot orasul luminat.Apoi am petrecut seara in curtea hotelului,pe leagan privind luna plina.Dar astea sunt detalii pe care nu le poti reda exact nici in scris nici in fotografii, doar le traiesti.
Asa cum spuneam nu am aflat informatii din timp despre tot ce inseamna Cappadocia si desi am intrebat la hotel am reusit sa iesim din hotel un pic dupa rasarit pentru baloane, deci le-am prins in drum spre coborare.Dar nu-i bai, sunt foarte multumita ca le-am vazut, am simtit emotia aia fantastica pe care ti-o da o astfel de priveliste si astept cu nerabdare urmatoarea vizita, pardon, urmatoarele vizite.
Cred ca am lungit-o prea mult dar era de asteptat fiind vorba de un loc frumos sa povestesc mai multe.E timpul insa sa povestim si despre "obiectul de activitate" al blogului, si anume tinuta.
Acum ceva timp am vazut o rochie intr-o poza pe una din paginile acelea de Instagram sau Facebook care vand haine.Una din ele are si magazin, chiar aici in cartier la mine, am intrebat dar nu mai era pe stoc..Am intrebat pe alte cateva pagini asemanatoare si nu mai era iar cand imi cam luasem gandul vad iar poza si intreb.Si-mi raspunde.Da, avem masura S.Bineinteles ca mi-au stralucit ochii si am comandat-o pentru ca mi-a placut foarte tare si pentru ca o rezervasem in mintea mea unei vizite in Cappadocia. Si ce sa vezi..a sosit si curierul cu rochia si a sosit pe neasteptate oarecum si vizita in orasul cu hornuri si zane si stanci ciudate😁 Sper sa va placa si voua.

Stiu ca sunt multe poze dar si locul era frumos 😁 Si inca ar mai fi fost poze dar voi mai posta si pe Facebook(nume schimbat apropo, Elena Tasci).


















 Ador obiectele de ceramica in general iar cele turcesti sunt absolut superbe.










   Locul in care deopotriva am facut poze si m-am relaxat in acelasi timp.Nici nu aveam cum altfel cu  o astfel de priveliste si aerul curat de la inaltime, la ora 06:30.

























2 comentarii:

  1. Spectaculos locul, lov u colega/colegu meu frumos🤗❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, chiar spectaculos mai ales la fata locului.Love you too 😍😘

      Ștergere